Czy warto korzystać z usług biura nieruchomości?
Większość z nas rozpoczyna sprzedaż lub zakup nieruchomości tradycyjnie, czyli na własną rękę.
Inwestujemy pieniądze w reklamę, ogłoszenia w mediach tradycyjnych (prasa, radio) oraz
elektronicznych (internetowe tablice ogłoszeń) bez gwarancji sukcesu sprzedaży. Odpowiadamy na
telefony oraz maile dotyczące naszej oferty, umawiamy wizyty, oprowadzamy potencjalnych
kupujących. Nie mamy wiedzy kogo wpuszczamy do domu i czy potencjalna osoba dysponuje
budżetem na zakup naszej nieruchomości.
Czas płynie a nasza nieruchomość pomimo obniżek ceny nie została sprzedana lub oferty z rynku są
zbyt niskie.
Czy brzmi to dla Państwa znajomo?
Warto zdać sobie sprawę, że bezpieczna oraz skuteczna sprzedaż nieruchomości wymaga posiadania
wiedzy z wielu dziedzin oraz przede wszystkim poświęcenia czasu. Statystycznie rzecz ujmując jako
Polacy nie jesteśmy zbyt mobilnym społeczeństwem stąd przeprowadzamy transakcję
kupna/sprzedaży nieruchomości 1-2 razy w życiu, stad mimo szczerych chęci nie mamy możliwości
aby nabyć doświadczenia, umiejętności oraz wiedzy z zakresu m.in.
- marketingu on-line,
- psychologii sprzedaży,
- poziomu cen sprzedaży zbliżonych do naszej nieruchomości ,
- sztuki prezentacji wnętrz,
- sztuki negocjacji oraz opanowania emocji (niekiedy na zakup nieruchomości wydajemy pieniądze całego życia),
- przeprowadzenia profesjonalnej sesji zdjęciowej,
- czy też zdobywania wymaganych dokumentów w różnych urzędach np. wypisy i wyrysy z rejestru gruntów, wypisy z ksiąg wieczystych itp.)
Często na potrzeby jednej transakcji nie dysponujemy:
- nowoczesnymi technologiami czy narzędziami efektywnej promocji,
- wolnym czasem na załatwianie spraw urzędowych, odbieranie telefonów potencjalnie zainteresowanych czy też oprowadzanie ich po naszej nieruchomości na każde żądanie.
Dlatego warto zastanowić się czy nie przekazać całego procesu do realizacji w ręce pośrednika
nieruchomości, który od momentu podpisania umowy staje się Państwa partnerem biznesowym,
dążącym do tego samego celu.
Warto przy tym pamiętać, ze wielkość firmy nie jest wyznacznikiem jego jakości. Małe firmy
(jednoosobowe działalności) wykazują się większym zaangażowaniem, dysponując przy tym
podobnymi narzędziami czy bazą kontaktów jak te większe. Biuro sprzedaży prowadzące kilka tysięcy
ofert rodzi ryzyko, ze twoja oferta będzie jedną z wielu.
W odróżnieniu od tego, pośrednik dostępny na wyciągnięcie ręki oprócz zleconej pracy, gotów jest
podsumować statystyki, zaprezentować pojawiające się opinie i komentarze potencjalnie
zainteresowanych co w połączeniu z jego wiedzą może doprowadzić do przygotowania nowej
ulepszonej oferty bardziej odpowiadającej potrzebom rynku.
Pomyślmy o tym zanim stracimy czas oraz zniechęcimy potencjalnie zainteresowanych.
O wszystkich korzyściach płynących ze współpracy z PIVOT NIERUCHOMOŚCI przeczytasz tutaj.